MediaMarkt - Folder van 02.12.2019 tot 05.01.2020 - Pagina 80




Hier is pagina 80 van 100 pagina's van de MediaMarkt folder, geldig van 02.12.2019 tot 05.01.2020.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
Volgende Pagina



Andere inhoud van deze pagina

Deze tekst wordt automatisch gegenereerd, dus deze kan fouten bevatten.

[ENTERTAINMENT

HD) BLU-RAY & DVD

+ PB

IEN

had

ist 2

ns

At di,

Na de moord op zijn vader ontvlucht de jonge leeuwenwelp Simba zijn koninkrijk en

leert met vallen en opstaan de ware betekenis van vriendschap en moed. De moderne

animatieklassieker kreeg een visueel weergaloos nieuw jasje aangemeten.

DE CIRKEL VAN HET LEVEN

inneren, maar je de film herinneren die je zag wanneer je zeven jaar

Simba is een jonge leeuwenwelp. Als zoon van de leeuwenkoning is

oud was. Of wanneer je er met je kind naar ging kijken. Of wanneer

hij vanaf zijn geboorte bestemd om ooit over het land rondom Pride

je de film zag en hem later aan je kind liet zien. Dat creëert een be-

Rockte regeren. Simbaleert van zijn vader Musafaen moeder Sarabi

schermend gevoel bij al die kijkers want het gaat tenslotte om hun

om de cirkel van het leven te respecteren. Maar niet iedereen is ge-

DOSSIER

wonnen voor de toekomstige koning. Scar, Musafa’s broer, ziet met

Simba zijn eigen kans op de troon verdwijnen en smeedt plannen om

DE BESTE LEEUWENTEMMER OOIT?

dat recht te zetten. Hij vindt zelfs een paar gewillige bondgenoten.

Daarom bleef Favreau trouw aan het verhaal en de thema's van het

De machtsstrijd om Pride Rock is kort, maar intens. Vol verraad,

origineel. Een remake dus? In zekere zin wel, maar dan wel met

drama en tragedie. Het resultaat: Simba wordt verbannen. En hoe

een heel eigen touch. En die schuilt vooral in de visuele aanpak. Fa-

goed de training en het advies van zijn ouders ook mochten zijn, in

vreau’s team vond voor deze ‘The Lion King’ immers een volledig

de voet- of liever pootsporen van zijn vader treden en zijn rechtma-

nieuwe manier uit om films te maken en het resultaat is over de hele

tige plaats op de troon opeisen, zal veel moeilijker blijken dan hij

lijn ronduit verbluffend. Soms lijkt het wel alsof je naar een docu-

ooit vermoedde. Om nog maar te zwijgen van de hindernispiste die

mentaire zit te kijken met onwaarschijnlijk gedresseerde dieren

opgroeien heet. Gelukkig kan de onfortuinlijke jonge welp al snel

waar een stemmenband is ondergezet. Dat laatste ging overigens

beroep doen op de hulp en vriendschap van een onwaarschijnlijk,

ook helemaal anders in zijn werk.

onafscheidelijk en onvergetelijk duo.

De filmmakers combineerden traditionele filmtechnieken met ge-

avanceerde Virtual Reality en misschien wel de beste computerge-

MEMES AVANT LA LETTRE

geneerde beelden die je tot nog toe over een scherm gesmeerd zag.

In 1994 schreef Disney nog maar eens animatiefilmgeschiedenis

Kort door de bocht creëerden ze de sets in Virtual Reality en gingen

ze daarin aan het werk alsof ze met echte camera’s filmden. Net zo

met ‘The Lion King’. Toen een meesterwerk in het genre, goed voor

twee Oscars en een definitieve plek in het cultureel erfgoed. Er wa-

onorthodox was de manier waarop de ‘acteurs’ hun ding deden. Nor-

ren spin-offs voor nevenpersonages, een weelde aan memes terwijl

maal spreken de stemacteurs achteraf hun rol in. Hier acteerden ze

dat fenomeen bij het verschijnen van de film niet eens bestond. En

op een gesloten set met elkaar, waarna de animatoren hun veel na-

wie is er niet vertrouwd met de term ‘Hakuma Matata’? De toneel-

tuurlijkere dialoog en expressie naar de houding en gezichtsmimiek

versie van ‘The Lion King’ deed die truc nog eens over, met meer dan

van de dierenpersonages vertaalden.

9.000 Broadway-opvoeringen en zes opeenvolgende Tony Awards.

Jon Favreau, de regisseur van deze nieuwe ‘The Lion King’, had dus

HIGHTECH RONDVLIEGEND VUIL

zo mogelijk nog grotere schoenen te vullen dan Simba.

Om het echt helemaal goed te krijgen, trok Fravreau met zijn van

Favreau besefte dat maar al te goed. "We moesten inspelen op een

Oscarwinnende special effects- en animatieteam voor twee weken

heel betrokken publiek dat vaak al een hechte, emotionele band met

naar Kenia in Afrika. Kwestie van de dieren, rotsen, lichtinval, wol-

“The Lion King’ had. Dat gaat verder dan je simpelweg de film her-

kendek, stofstormen en elk ander detail helemaal juist en fotorea-

80

{ DECEMBER 2019