Sarenza winkelfolder

Ben je op zoek naar een nieuw paar schoenen?

Bij Sarenza vind je zeker je gading!

Sarenza is een grote online webshop gespecialiseerd in schoenen en accessoires. Je vindt er schoenen in alle soorten en maten van maar liefst 700 verschillende merken. Je kan er steeds terecht voor de laatste nieuwe trends en de nieuwste collectie damesschoenen, herenschoenen en kinderschoenen. Ze verkopen exclusieve modellen die je nergens anders vindt, de laatste collecties van de grootste merken en ook labels van jonge nieuwe designers zoals Lise Lindvig en Sandie. Of je nu op zoek bent naar enkellaarsjes, sneakers, hoge hakken, veterschoenen of sandalen: bij Sarenza heb je steeds een heel ruime keuze.

Naast schoenen biedt Sarenza ook tassen aan van meer dan 60 verschillende merken. Je kan er niet enkel handtassen kopen, maar ook computertassen, rugzakken, herentassen, schooltassen, sporttassen en nog veel meer.



Sarenza – Winkelfolder

Voorlopig heeft Sarenza nog geen papieren folder. Wanneer je je inschrijft op de nieuwsbrief, blijf je wel op de hoogte van de nieuwste aanbiedingen van de winkelketen. Dit is volledig vrijblijvend en je kan je op elk moment weer uitschrijven.

Sarenza – Aanbod voor echte schoenenliefhebbers

Sarenza wil online shoppen zo aangenaam mogelijk maken voor de klant. Ze bieden dan ook een uitstekende service aan. De verzending van je bestelling is altijd volledig gratis en levering gebeurt binnen de 24 uur. Je hoeft dus niet aan te kopen voor een minimum bedrag. Je kan de schoenen thuis passen en moest er toch iets niet goed zijn, mag je ze gratis retourneren. Hiervoor krijg je liefst 100 dagen bedenktijd.

De focus ligt inderdaad op schoenen en accessoires, zowel voor vrouwen, mannen als kinderen. In totaal bevat het aanbod meer dan 45.000 soorten schoenen van 650 merken. Je vindt er schoeisel voor elke gelegenheid: een mooi paar voor een galadiner of stevige sneakers voor elke dag. Naast dat ongeëvenaarde brede aanbod, gaat de Franse internetwinkel ook prat op haar klantenservice. Hiervoor nam de webshop dan ook al meerdere prijzen in ontvangst.

Ook handig aan de online schoenenwinkel zijn de uitgebreide productbeschrijvingen. Hiermee wordt een belangrijke drempel aan online shoppen overwonnen, want zo weet je als klant namelijk perfect wat je in huis gaat halen. Echte schoenenliefhebbers die hun schoenencollectie liefst met de dag zien groeien, kunnen ook een verlanglijstje met favorieten aanmaken op de website. Mocht je twijfelen tussen een paar en hier later nog eens een kijkje naar willen nemen, is dat dus heel handig om even terug te graven.

Een andere handigheid aan de online winkel Sarenza is dat je zeer specifiek kan filteren in het overweldigende aanbod. Heb je graag schoenen met een motief, zoals bloemetjes of ruitjes? Dan kan je dat gewoon aangeven. Natuurlijk kan je ook op zoek naar schoenen voor een specifiek seizoen, kan je selecteren op maat, materiaal, geslacht, type, merk, kleur, thema, enzovoort. Sarenza biedt je zelfs de mogelijkheid om enkel hakken weer te geven met een bepaalde hakhoogte (uitgedrukt in centimeter).

Krijg jij maar niet genoeg van echte design schoenen? De duurdere variant, zeg maar. Dan heeft Sarenza ook een aanbod van enkel duurdere merken onder de afdeling ‘Luxe’. En er zijn ook VIP sales, maar hiervoor moet je wel een account aanmaken bij de online schoenenwinkel.

Sarenza – Geschiedenis van de online winkel

Sarenza BannerSarenza werd in 2005 opgericht in Frankrijk door Francis Lelong, Yoan Le Berrigaud en Frank Zayan. Zij lieten zich inspireren door het Amerikaanse merk Zappos en wilden een gelijkaardig model gebruiken om de Europese markt te veroveren. Het Amerikaanse bedrijf Zappos verkoopt schoenen online en werd in 2010 overgenomen door Amazon.com. Tegenwoordig staan Stéphane Treppoz en Hélène Boulet-Supau aan het roer van het intussen internationale bedrijf.

De eerste webshop van Sarenza kende een ongezien succes in Frankrijk waarna het online winkelkanaal snel verder groeide over de Franse landsgrenzen heen. Ondertussen heeft Sarenza webshops over heel Europa: natuurlijk in Frankrijk, maar ook in Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Luxemburg, Nederland en België is de webshop een gevestigde waarde onder schoenenliefhebbers en modefanaten. Sinds 2014 levert de webshop aan meer dan 26 Europese landen.

De hoofdzetel van Sarenza bevindt zich nog steeds in het hartje van Parijs. Hier gebeurt het commerciële deel, en huist ook de afdeling grafische vormgeving en fotografie, het iets creatievere luik zeg maar. In het Franse Réau bevindt zich dan weer het distributiecentrum, waarvan het beheer sinds 2016 uitbesteed wordt aan XPO Logistics. Alle bestellingen vanuit heel Europa op de online webshop vertrekken hier ten laatste 24 uur nadat de order geplaatst werd.

Financieel gaat het de online schoenenwinkel voor de wind. De cijfers zijn dan ook duizelingwekkend. In 2010 liet het bedrijf een winst noteren van 80 miljoen euro, wat liefst het viervoudige was van de winst in 2008 en twintig keer zoveel was als de winst die behaald werd in 2006. Amper een jaar later werd de magische kaap van 100 miljoen euro winst gehaald. Cijfers die voor zich spreken!