Jij zoekt dus een folder van Wibra?
Zoek niet verder!
Wibra is een Nederlandse dicountketen van kledingwinkels met ondertussen ongeveer 300 vestigingen die verspreid liggen in Nederland en België. Iedereen kent de winkels van Wibra, je komt ze tegen in elke belangrijke winkelstraat.
Je kan er kledij kopen voor dames, heren, kinderen en baby’s. Naast kledij verkopen ze ook nog andere artikelen zoals handdoeken voor badkamer en keuken en beddengoed. Je vindt er ook potten en pannen voor in de keuken, schoonmaakgerief, cosmetica, snoepgoed en speelgoed.
De winkels van Wibra zijn vooral geliefd omwille van hun zeer lage prijzen.
Wibra aanbiedingen van de week
Wibra – Winkelfolder
De folder van Wibra komt ongeveer om de twee weken tevoorschijn. Ze wordt verspreid via de post en je kan hem ook online bekijken op de website van Wibra. In de folder kan je alle laatste nieuwe producten en promoties bekijken.
Indien je je online inschrijft voor de nieuwsbrief van Wibra, krijg je alle beste aanbiedingen uit de folder op vrijdag in je mailbox. Daarnaast staan er ook speciale voordeelacties uit de winkel in.
Wibra heeft ook een nieuwe folder app. Deze kan je downloaden in de AppStore of Google PlayStore. Hierin vind je alle acties die ook in de online en papieren folder staan.
Wibra – Aanbod en filosofie
De lage prijzen is wat Wibra zo aantrekkelijk en populair maakt. Deze winkel is dan ook vooral in trek bij mensen die graag hun budget in de gaten houden. In de Wibra loop je snel eens binnen voor een goedkoop paar sokken of ondergoed. De klant staat bij Wibra centraal. Vandaar dat ze steeds de lage prijzen willen garanderen en een goede service bieden.
Wibra heeft ook aandacht voor het milieu en probeert zo duurzaam mogelijk te ondernemen. Om het overmatig gebruik van plastiek in te perken, verkopen ze een eigen boodschappentas die meerdere malen kan worden herbruikt.
Wibra – Geschiedenis van de Nederlandse discountwinkel
In 1956 werd de eerste winkel van Wibra opgericht in Epe te Nederland. Jo Wierdsma nam het winkeltje van zijn schoonouders over en doopte het ‘Wibra’, een combinatie van zijn eigen achternaam en de meisjesnaam van zijn vrouw (Braam). Wibra was de eerst textielsupermarkt in Nederland. De winkel werd eenvoudig ingericht en richtte zich vooral op de lagere klassen.
Wierdsma wilde graag met iets nieuws op de proppen komen. De mensen mochten zelf de artikelen uit de bakken nemen, wat destijds weinig gebruikelijk was. Deze klantgerichte manier van ondernemen bleek een groot succes. Veel vrouwen in Epe trotseerden weer en wind om koopjes in de wacht te slepen. In 1967 werd de winkel uitgebreid met meer winkeloppervlakte en ook een groter magazijn. Slechts 5 jaar later opende de vijfentwintigste winkel van Wibra zijn deuren.
Wierdsma sloot zich aan bij de ‘club van negen’. Deze club bestond uit gelijkaardige ondernemers zoals Zeeman, Scholten en Ter Stal. De bedrijven verdeelden de markt zodat ze elkaar qua concurrentie niet te veel in de weg zaten. Deze verdeling verdween toen Wibra en Zeeman een deel van de andere ondernemingen opkochten.
Wibra begon daarna al snel andere artikelen te verkopen naast textiel en kleding. Deze groep andere producten groeide in de loop van de jaren flink en is momenteel even groot als het assortiment kledij.
In 1977 kreeg Wierdsma het idee om de advertenties van Wibra te vervangen door folders die aan huis werden geleverd. Deze folders werden steeds populairder bij het publiek en tot op vandaag worden ze nog steeds massaal gelezen in België en Nederland.
In 1991 schreef Wierdsma het boekje: ‘Een leven lang wikken en wegen’ over zijn leven en zijn winkelketen Wibra. In 1997 overleed hij, waarna zijn drie zonen Arnaud, René en Ronald het bedrijf overnamen en moderniseerden. De lage prijzen en de eenvoudige uitstraling van Wibra bleven echter gegarandeerd.