Op zoek naar een folder van Makro?
Dan ben je hier goed beland!
In België heeft Makro slechts 6 vestigingen waarvan 4 in Vlaanderen en 2 in Wallonië. De winkels van Makro zijn opgezet als zelfbedieningsgroothandels zodat bedrijven er in het groot artikelen en goederen kunnen aankopen. In Nederland is de winkel nog steeds enkel toegankelijk voor bedrijven en verenigingen. In België was dit vroeger ook het geval, maar nu mag er ook als particulier gewinkeld worden.
Bij Makro ga je vooral winkelen als je in het groot aankopen wilt doen, je springt er dus niet snel binnen voor een kleinigheidje.
Makro – Winkelfolder
Makro heeft verschillende folders die je online kan bekijken. Naast de folders met food en non-food artikelen hebben ze nog andere folders die telkens over een bepaald thema gaan zoals wintertrips, tuin en elektro. De folders verschijnen telkens op woensdag en blijven twee weken geldig.
Je kan je ook online inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van Makro. Op die manier kan je op de hoogte blijven van de beste aanbiedingen per mail.
Indien je klant bent bij Makro en dus in het bezit bent van de Makro-kaart, krijg je de reclamefolder tweewekelijks thuis bezorgd op voorwaarde dat er minstens om de 2 maanden aangekocht wordt.
Makro – Aanbod en werking
Om klant te worden dien je de Makro-kaart aan te vragen. De kaart kan je gebruiken in elke Makro-vestiging binnen je eigen land. Je kan de kaart online aanvragen of aan de klantenreceptie in de winkel.
Bij Makro vind je een zeer ruim aanbod aan merkartikelen, food en non-food bij elkaar tegen de beste prijzen op de markt. Dankzij de grote winkelruimte is het er comfortabel winkelen. Om het voor de klant makkelijker te maken om alles terug te vinden wordt de winkel opgedeeld in verschillende afdelingen of ‘werelden’: de Marko Worlds. Zo vind je in de Cooking World alle mogelijk keukenartikelen terug.
In de Digital World heb je de keuze uit meer dan 4000 digitale producten voor thuis en onderweg. In de Beauty World kan je terecht voor alles wat met schoonheid en verzorging te maken heeft. In de Urban Outdoor World kan je kledij kopen voor elke buitenactiviteit, in de Ultra vers afdeling kan je terecht voor verse vis, vlees en groenten en fruit en dan is er nog de Drive-in bouw en tuin waar je alle soorten gereedschappen en materialen kan aankopen.
In de webshop van Makro kan je online non-food artikelen kopen. Ook hier heb je een ruime keuze aan producten uit de verschillende afdelingen. Je kan ervoor kiezen om de artikelen zelf te gaan ophalen in de winkel of ze aan huis te laten leveren.
De 6 Makro-winkels zijn makkelijk bereikbaar en toegankelijk. Ze liggen meestal op grote industrieterreinen en beschikken tevens over een ruime parking met eigen tankstation.
Voor of na het winkelen kan je ook terecht in het Makro restaurant voor een steeds veranderend assortiment aan dagschotels, ontbijt, koude schotels en desserten.
Makro – Geschiedenis en evolutie
Makro werd opgericht in 1968 door de Nederlandse Steenkolenvereniging. Het eerste filiaal van Makro opende zijn deuren in Amsterdam.
Makro startte als eerste in Europa en veel andere landen met het idee van een zelfbedieningsgroothandel die zich zou richten op bedrijven. Makro ontwikkelde zich van voedselgroothandel met een sterke binding aan de horeca tot een algemene groothandel voor detaillisten. Jarenlang hield Makro de afdelingen food en non-food strikt gescheiden en moest je daarvoor aparte pasjes bezitten. Bij de uitbreiding naar het buitenland werd dit opgeheven. In de jaren ’90 vestigde Makro zich ook in Oost-Europa.
In België opende Makro zijn eerste winkel in 1970 te Deurne. Momenteel zijn er in totaal zes Makro winkels in België. De organisatie maakt deel uit van Metro Cash & Carry.
Momenteel vind je Makro en Metro Cash & Carry winkels op ruim 752 plaatsen in 29 landen. Metro Cash & Carry is op zijn beurt weer een onderdeel van Metro Group, de derde grootste winkelketen ter wereld.