De meest originele manieren om reclame te maken
We leven in een tijd dat ondernemingen en bedrijven uit de grond lijken te schieten als paddestoelen. Boven het maaiveld uitsteken is het belangrijkste. Maar hoe doe je dat eigenlijk, als er zoveel concurrentie aanwezig is?
Voor alle tips die we je gaan medelen, geldt hetzelfde: originaliteit en creativiteit is het belangrijkste. Als je wilt dat mensen de naam van je bedrijf onthouden, moet je ervoor zorgen dat je ergens mee op de proppen komt zodat je niet vergeten wordt. Een slogan die blijft hangen, een boodschap waar mensen over na gaan denken, een verhaal dat mensen enthousiast maakt. Origineel en creatief zijn kan op veel manieren, en is iets dat uit jezelf moet komen. Als je eenmaal iets hebt dan raden we je een van de volgende manieren aan om je bedrijf écht op de kaart te zetten.
Guerilla marketing
Guerilla klinkt als een zwaar, bloedig woord maar eigenlijk bedoelen we hier gewoon mee dat het om marketing op straat gaat. Marketing op plekken waar de mensen zich bevinden. In fietsenstallingen, voor de supermarkt, bij een stoplicht, op publieke plekken waar je makkelijk stickers, posters en andere opvallende dingen kan doen die de aandacht trekken. Het kost weinig, en als je het strategisch aanpakt kan je veel meer bekijks krijgen dan bijvoorbeeld een enorm duur billboard naast de openbare weg.
Via spelsites
Spel- en videosites zijn enorm populair, daar hoeven we niet veel over uit te leggen. Miljoenen mensen ter wereld spelen dagelijks op hun mobiele telefoon of op de computer en er zijn verschillende manieren waarop jij reclame voor je bedrijf kan maken via zo’n spel. Je kan een simpele pop-up melding kopen, maar je kan ook bij bijvoorbeeld een online casino beste casino bonus op de website verbinden aan jouw bedrijf, bijvoorbeeld door de winnaar een gratis product of dienst van jouw onderneming te laten winnen. Zo wordt je bedrijf gelijk gekoppeld aan winnen!
Video
Als je begint met een onderneming wil je dat veel mensen je leren kennen. Grote kans dat je naar sociale media kijkt om meer volgers te krijgen. We raden je vooral aan reclame te maken via korte video’s, die je bij voorkeur zonder geluid kan afspelen. Kijk maar eens naar hoe je zelf video’s kijkt op bijvoorbeeld Facebook: dat is geen urenlange sessie maar even kort op de telefoon kijken. Met een pakkende video moet je op dat moment toeslaan!
Evenement
Een evenement, bijvoorbeeld bij je lancering, is perfect om eens flink uit te pakken, aan klantenbinding te doen en te netwerken. Het is een manier om je merk op de markt te zetten en te laten zien waar je voor staat. Je hoeft dit tegenwoordig helemaal niet meer in een fysieke ruimte te doen: als je het goed kan je met een online evenement al een grote groep mensen aanspreken!
Influencers
Dit kan wel een iets duurdere investering zijn. Als je als bedrijf bekendheid wilt krijgen, bijvoorbeeld op zo’n evenement of in zo’n video, dan kan het helpen je merk te verbinden aan een bekend gezicht. Een influencer, een Belg van televisie, zolang er herkenning is zullen mensen eerder geneigd zijn bij jou aan te kloppen!