Op zoek naar een folder van Lidl?
Dan ben je hier op de juiste plek!
Lidl is een Duitse keten van discount supermarkten met meer dan 300 filialen in België en Luxemburg.
De medewerkers van Lidl zetten zich dagelijks in om verse groenten, fruit en sterke eigen merken aan te bieden voor de hoogste kwaliteit aan de laagste prijs.
De winkels van Lidl zijn vooral populair bij mensen die voordelig willen winkelen zonder in te boeten op kwaliteit. Centraal staat de klant en haar veranderende behoeften. Zo heeft Lidl ook een webshop waar je online non-food artikelen en wijn kan kopen en deze bij je thuis kan laten bezorgen.
Lidl aanbiedingen van de week
Lidl aanbiedingen voor volgende week
Lidl aanbiedingen van vorige week
Lidl – Winkelfolder
Lidl brengt elke week een nieuwe folder uit die bij je thuis wordt bezorgd, maar je kan deze ook online bekijken. De aanbiedingen lopen van maandag tot en met zaterdag. In de folder vind je de beste aanbiedingen in het assortiment voedingswaren en non-food artikelen. Je kan je ook online inschrijven voor de wekelijkse nieuwsbrief van Lidl. In deze nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden van alle huidige aanbiedingen, prijsverlagingen, wedstrijden en recepten.
Lidl – Aanbod en kenmerken
Via de app van Lidl kan je alle actuele aanbiedingen bekijken. Ook vind je er Lidl winkels bij jou in de buurt met de openingsuren en kan je bladeren door de laatste nieuwe folder.
Het assortiment van Lidl is vrij ruim met een verse groenten- en fruitafdeling, ovenvers brood, biologische producten en ook non-foodartikelen zoals kledij, doe-het-zelfmateriaal, kantoorbenodigdheden en beveiliging voor je huis. Naast haar basisproducten biedt Lidl ook Delicieux topproducten en culinaire producten aan.
Lidl – Geschiedenis en waar het allemaal begon
Lidl is ontstaan uit een groothandel onder de naam Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgroßhandlung opgericht door Joseph Schwarz in 1930. Daarnaast ging Schwarz ook een samenwerkingsverband aan met Südfrüchte Großhandel Lidl & Co. Dit was oorspronkelijk een fruitgroothandel, maar werd na verloop van tijd een voedselgroothandel.
Toen Dieter Schwarz de taken van zijn vader Joseph overnam, ging hij zich, samen met Ludwig Lidl, richten op het opzetten van een discountformule. De eerste Lidl ging in 1973 open in Ludwigshafen. Voor de inrichting van de winkels werd vooral gekeken naar de Aldi-formule. Zo wordt er bijvoorbeeld geen muziek afgespeeld in de winkel en blijven de meeste artikelen in dozen liggen.
In 1995 opende Lidl haar eerste filialen in België. In de eerste winkels van Lidl was er nog geen vers vlees, verse vis of vers brood aanwezig. Dit werd pas toegevoegd in de jaren 2000.
In 2014 werd de eerste ecologische winkel van Lidl geopend in Elsene. Deze winkel is volledig CO2-neutraal. Zo wordt er veel aandacht besteed aan het gebruik van milieuvriendelijke materialen en technieken. Er staan bijvoorbeeld laadpalen voor elektrische voertuigen. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van driedubbele beglazing, zonnepanelen en verwarming via de hitte uit de koelgeneratoren.
In 2014 lanceerde Lidl de verkoop van verse schepnoten zoals cashew-, amandel- en pistachenoten.
In maart 2016 werd de webshop van Lidl geopend met non-food artikelen en wijn. Op die manier wil Lidl een extra service aan de klant aanbieden omdat de vraag naar online shoppen steeds groter wordt. Online kan je niet alleen de producten aankopen, je krijgt ook de mogelijkheid om artikelen te reserveren. Ook wil Lidl via de webshop grotere producten enkel online aanbieden en niet meer in de winkel. Zo kan je bijvoorbeeld stoelen voor op je terras nog steeds in de winkel terugvinden, maar als je de bijbehorende tafel zoekt dan kan je die online bestellen. Dit zijn meestal zwaardere voorwerpen die de klant moeilijker in de wagen krijgt. Voortaan worden deze artikelen dus bij je thuis geleverd.
Tegenwoordig is Lidl vertegenwoordigd in nagenoeg alle Europese landen. Lidl beschikt hiermee over het grootste netwerk discountvoedingswinkels in Europa. Ook in de toekomst heeft Lidl plannen om een grote rol te spelen in de ontsluiting van nieuwe markten. Zo willen ze verder uitbreiden naar meer Oost-Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. Bovendien biedt Lidl zijn klanten steeds een goede kwaliteit tegen een lage prijs.